מדריך הרכבת קבוצה

בהרבה משחקי RPG בעבר הייתה דמות אחת עם יכולות רבות בה השקעתם.

גנשין אימפקט שונה – קיימת בו קבוצה של דמויות, ולכן, לבנות קבוצה הפועלת בצורה הרמונית מעשירה מאוד את חוויית המשחק.

חשוב לציין שכל הכתוב פה בגדר המלצה וישנם טיפים והרכבים אפשריים שהמדריך לא מכסה.

אז מה תמצאו פה:

  1. תפקידים נפוצים בקבוצה.
  2. הרכבים בסיסיים.
  3. תגובות בין אלמנטים.
  4. תהודת אלמנטים (Elemental Resonance).
  5. טיפים נוספים.
  6. אז איך בונים קבוצה?

1. תפקידים נפוצים בקבוצה:

במשחק אפשר ליצור קבוצות מגוונות, אבל, יהיה קל יותר לבנות קבוצה אם נסווג את התפקיד שכל דמות מבצעת, ונשים לב שדמות יכולה למלא מספר תפקידים בעת ובעונה אחת. אז, מהם התפקידים הנפוצים בקבוצה?

  • דמות נזק ראשית (Main DPS) – הדמות שעושה את עיקר הנזק. פעמים רבות בנויה על בסיס התקפה (ATK), נזק קריטי (Crit Rate ו Crit Damage), ונזק אלמנטלי או פיזי. הסוגים הנפוצים של דמויות נזק ראשיות:
    • נזק רגיל (DPS) – דמות שגורמת לנזק יציב לאורך זמן, לרוב, בעזרת המתקפות הרגילות שלה (Normal Attacks / Charged Attacks – לא בהכרח פיזיות). דמויות שגורמות לנזק פיזי גבוה נוטות להשתייך לקטגוריה הזו.
    • נזק מתפרץ (Burst-DPS) – דמות שגורמת לנזק רב על פני זמן קצר. לרוב מדובר בדמות שגורמת נזק רב בעזרת התפרצות האלמנט (Elemental Burst) שלה.
    • נזק אנוכית (Selfish-DPS) – מאפיין של דמות נזק ראשית שחשוב לקחת בחשבון בבחירת הדמויות האחרות בקבוצה הוא "אנוכיות". כלומר, האם היא צריכה זמן רצוף כדי להגיע לפוטנציאל הנזק המקסימלי שלה? האם קיימות השלכות להחלפה לדמות אחרת? האם ישנו קושי ליצור עמה תגובות בין אלמנטים? (לדוגמה, שיאו עושה את עיקר הנזק שלו במהלך התפרצות האלמנט שלו, והחלפה במהלך התפרצות האלמנט מונעת ממנו להגיע לפוטנציאל הנזק המקסימלי שלו).
  • תומכת (Support) – דמות שתומכת בדמות הנזק הראשית על ידי חיזוק שלה, החלשה של היריב או גורמת נזק מהותי ולתגובות בין אלמנטים עם דמויות הנזק.
    • מחזקת (Buff) – דמות  המשפרת את פוטנציאל הנזק של דמות / דמויות אחרות בקבוצה על ידי שיפור הנתונים שלהן (לדוגמה, התפרצות האלמנט של בנט).
    • מחלישה (Debuff) – דמות המשפרת את פוטנציאל הנזק של הדמויות בקבוצה על ידי החלשה של האויבים (למשל, יכולת האלמנט של ז'ונגלי).
    • מגן (Shield) – דמות המגנה על דמות הנזק על ידי מגן (לדוגמה, נואל) או יוצרת רסיסים אלמנטליים שמספקים מגן (לרוב דמויות מאלמנט גאו ממלאות תפקיד זה).
    • תומכת נזק (Sub-DPS) – דמות שיכולת האלמנט שלה / התפרצות האלמנט גורמת לנזק ולתגובה בין אלמנטים עם דמות הנזק הראשית / דמויות תומכות אחרות (כמו פישל).
  • מרפא (Healer) – דמות שתפקידה לשמור על שאר הדמויות בחיים (לדוגמה, ברברה). לרוב הדמות הזו תמלא גם תפקיד אחד או יותר של דמות תומכת.

2. הרכבים נפוצים:

עכשיו, אחרי שהגדרנו תפקידים, נוכל להחליט על מבנה כללי לקבוצה.

  • נזק ראשית + 2 תומכות + מרפא – הרכב המבוסס על דמות נזק ראשית שנמצאת בשימוש רוב הזמן. מתאים מאוד לתהום (Abyss).
  • נזק ראשית + 3 תומכות – הרכב המבוסס על דמות נזק ראשית שנמצאת בשימוש רוב הזמן. בד"כ בשימוש כשאוספים חומרים בעולם ויש אפשרות למצוא מקור ריפוי. הרכב יותר נפוץ בקרב מתחילים שעדיין אין להם סט חפצים אופטימלי לדמויות ומנסים להעלות את פוטנציאל הנזק בדרכים אחרות.
  • נזק ראשית (רגיל / מתפרץ) + נזק מתפרץ + תומכת + מרפא – הרכב המבוסס על שתי דמוית נזק, בד"כ אחת מהן "אנוכית" עם זמן צינון ארוך או מספקת נזק פיזי יציב. מתאים מאוד לתהום. לרוב בקבוצה זו יש שתי דמויות מאותו אלמנט, ביניהן דמות הנזק המתפרץ, כך היא צוברת חלקיקים אלמנטנליים ממקור נוסף (הדמות השנייה מאותו אלמנט).
  • נזק ראשית (רגיל / מתפרץ) + נזק מתפרץ + 2 תומכות – הרכב המבוסס על שתי דמויות נזק, בד"כ אחת מהן "אנוכית" עם זמן צינון ארוך או מספקת נזק פיזי יציב. לרוב, בשימוש כשאוספים חומרים בעולם ויש אפשרות למצוא מקור ריפוי. לרוב בקבוצה זו יש שתי דמויות מאותו אלמנט, ביניהן דמות הנזק המתפרץ, כך היא צוברת חלקיקים אלמנטנליים ממקור נוסף (הדמות השנייה מאותו אלמנט). הרכב יותר נפוץ בקרב מתחילים שעדיין אין להם סט חפצים אופטימלי לדמויות ומנסים להעלות את פוטנציאל הנזק בדרכים אחרות.

3. תגובות בין אלמנטים:

אחד ההבדלים בין גנשין אימפקט למשחקים רבים אחרים הוא המכניקה של תגובות בין אלמנטים שונים. בהתאם לאלמנט דמות הנזק הראשית שלכם ולאופיה, תוכלו להרכיב קבוצה שתגביר משמעותית את הנזק שתגרמו. 

יש כמה אפקטים שתוכלו לגרום:

  • חיזוק של הקבוצה – מבוסס על מאפיינים של הדמות
    • התגבשות (Crystalize) – נגרם מתגובה של גאו עם פיירו / היידרו / קריו / אלקטרו. גורם לרסיס אלמנטלי להופיע שמעניק מגן שעובר בין דמויות בהתאם לאלמנט שאיתו התרחשה התגובה.
    • אידוי (Vaporize) – נגרם מתגובה של היידרו עם פיירו. אם מתקפת היידרו גרמה את התגובה, הנזק מהמתקפה מוכפל פי 2. אם מתקפת פיירו גרמה את התגובה, הנזק מוכפל פי 1.5. מומלץ מאוד לדמויות נזק מתפרץ מסוג היידרו שהנזק נגרם ממכה אחת עיקרית  (כמו טרטגליה).
    • המסה (Melt) – נגרם מתגובה של קריו עם פיירו. אם מתקפת פיירו גרמה את התגובה, הנזק מהמתקפה מוכפל פי 2. אם מתקפת קריו גרמה את התגובה, הנזק מוכפל פי 1.5. מומלץ מאוד לדמויות נזק מתפרץ מסוג פיירו שהנזק נגרם ממכה אחת עיקרית (למשל דילוק).
  • החלשה של האויב – ההחלשה אינה תלויה בשליטה האלמנטלית, אך אם מתלווה לו נזק, הוא מושפע מרמת הדמות והשליטה האלמנטלית שלה.
    • מוליכות על (Superconduct) – נגרם מתגובה של קריו עם אלקטרו ולהפך. גורם לפיצוץ קטן (יכול לפגוע בכמה אויבים) שגורם נזק קריו ומוריד את התנגדות האויב לנזק פיזי ב 40% ל 12 שניות. מומלץ לתמיכה בדמות נזק שגורמת נזק פיזי.
    • קיפאון (Frozen) – נגרם מתגובה של היידרו עם קריו ולהפך. גורם לאויב לקפוא במקומו ולא לנוע עד שהשפעת אחד האלמנטים פגה. ניתן לגרום בעזרת אפקט זה ניפוץ. יכול לסייע לדמות נזק ראשית אם היא לא מוגנת ולספק לה חופש תנועה או זמן לרפא את הדמויות. יכול גם לאפשר לדמות פיירו ליצור המסה ללא מאמץ רב.
  • נזק לאויב – הנזק מהתגובות תלוי בדמות שגורמת את התגובה, כלומר, ברמת הדמות, בשליטה האלמנטלית, הארטיפקטים והנשק שלה.
    • ערבול (Swirl) – נגרם מתגובה בין אנימו לפיירו / היידרו / קריו / אלקטרו. גורם לנזק מהאלמנט שעמו היה הערבול ומפיץ את האלמנט לאויבים אחרים באזור. ניתן להשתמש בתגובה זו כדי ליצור נזק יציב לאורך פרק זמן קצר בעזרת חזרה על הפעולה מספר פעמים (כמו בהתפרצות האלמנט של וונטי או סוקרוז).
    • עומס יתר (Overload) – נגרם מתגובה בין פיירו לאלקטרו. גורם לפיצוץ קטן (יכול לפגוע בכמה אויבים) שמסב נזק פיירו לאויבים.
    • ניפוץ (Shatter) – נגרם כתוצאה ממכת קליימור / מכת צניחה (Plunging Attack) / מכת גאו לאויב קפוא. גורם נזק פיזי. שימושי במיוחד בהרכבים המבוססים על קיפאון שלאחת הדמויות יש קליימור וניתן לחזור על הפעולה מספר פעמים (למשל יכולת האלמנט של צ'ונגיונג עם התפרצות האלמנט של שינקיו)
    • מוליכות על (Superconduct) – צוין למעלה
    • טעינה (Electro-Charged) – נגרם מתגובה בין אלקטרו להיידרו. גורם לנזק אלקטרו. מכה בפעימות המתרחשות בפרקי זמן קבועים עד שאחד האלמנטים פג. מכה גם באויבים רטובים אחרים בקרבת האויב המושפע מתגובה זו.

4. תהודת אלמנטים

במשחק ישנם בונוסים הנוגעים לשימוש בדמויות בעלות 4 אלמנטים שונים או שילוב דמויות בעלות 2 אלמנטים מאותו סוג:

שםדרישותאפקט
אבן עמידהGeoGeoמחזק את המגן ב 15%. בנוסף, דמויות המוגנות על ידי מגן יקבלו את המאפיין המיוחד הבא: נזק שניתן על ידי דמויות גדל ב 15%, גרימת נזק לאויבים מורידה את ההתנגדות לגאו ב 20% ל 15 שניות
להבות להוטותPyroPyroמושפע מקריו 40% פחות זמן. מגדיל את ההתקפה (ATK) ב 25%.
מים מרגיעיםHydroHydroמושפע מפיירו 40% פחות זמן. מגדיל את הריפוי ב 30%.
רוחות נמהרותAnemoAnemoמפחית את השימוש בסיבולת ב 15%. מגדיל את מהירות התזוזה ב 10%. מקטין את זמן צינון היכולות ב 5%.
מתח גבוהElectroElectroמושפע ממים 40% פחות זמן. מוליכות על (Superconduct), עומס יתר (Overloaded), וטעון (Electro-Charged) גורמים ליצירת אנרגיית אלקטרו (זמן צינון של 5 שניות).
קרח מתנפץCryoCryoמושפע מאלקטרו 40% פחות זמן. מגדיל את הסיכוי לנזק קריטי נגד אויבים קפואים או שמושפעים מקריו ב 15%.
חופה מגנה4 אלמנטים שוניםכל סוגי ההתנגדות (כולל נזק פיזי) גדלים ב 15%.

5. טיפים נוספים:

  • אפקט 4 חלקים של סטים:
    • הסט Noblesse Oblige מעניק תוספת 20% התקפה לכל הקבוצה לאחר שימוש בהתפרצות אלמנט. על כן, מומלץ שאחת הדמויות התומכות בקבוצה תהיה עם 4 חלקים מהסט. שימו לב, לא ניתן להפעיל את האפקט של הסט מספר פעמים במקביל (Not Stackable) ולכן אין צורך לצייד יותר מדמות אחת ב 4 חלקים. 
    • הסט Archaic Petra על גבי דמות גאו יכול לגרום לרסיס אלמנטלי (שנוצר מהתגבשות) לחזק את הנזק מהאלמנט של הרסיס ב 35%, כלומר, אם על נינגואנג יש 4 חלקים
    • הסט Viridescent Venerer  על גבי דמות אנימו יכול להוריד התנגדות לאלמנט אחר (פיירו / היידרו / קריו / אלקטרו) במידה ניכרת בעזרת ערבול, כך שלמעשה דמויות אנימו הופכות לדמויות תומכות מחלישות.
  • הנשק Thrilling Tales of Dragon Slayers (נשק 3 כוכבים!) מעניק בונוס שיכול להגיע ל 48% התקפה למשך 10 שניות לדמות שמוחלפת אחרי הדמות שמחזיקה אותו, כך שלמעשה דמויות תומכות עם ספר יכולות להפוך גם לדמות תומכת מחזקת.
  • שימוש בשתי דמויות מאותו אלמנט יכול לעזור ביצירת חלקיקי אלמנט לטעינת התפרצות האלמנט.
  • תוספת לנזק פיזי מבוטל על ידי עירוי (Infusion), על כן, אם עיקר הנזק של דמות הנזק הראשית שלכם בנויה לגרום לנזק פיזי, הימנעו מלגרום לה עירוי (לדוגמה, יכולת האלמנט של צ'ונגיונג יכולה לגרום לעירוי קריו). למעשה, אם יש לכם גביע שמספק תוספת נזק פיזי, עירוי גורם לכך שהתוספת לא תבוא לידי ביטוי.
  • שלבו עם דמויות נזק אנוכיות בקבוצה דמויות תומכות שיכולת אלמנט (כמו פישל) / התפרצות האלמנט (כמו קאיה) שלהן עוברת בין דמויות.
  • קחו בחשבון שקירור החלפת דמויות אורך שנייה, בה תשתמשו ביכולת האלמנט או התפרצות האלמנט של דמות.

6. אז איך בונים קבוצה?!

1. בחירת דמות נזק ראשית

יש לבחור קודם את דמות הנזק הראשית ולהחליט על תפקידה. כמו כן, רצוי להבין את היכולות שלה ולהסיק את אופייה. 

דוגמה: 

נבחר בדילוק כדמות נזק מתפרץ, ונבנה אותו כך שיגרום נזק פיירו רב.

2. בחירת הרכב

בהתאם לאופי דמות הנזק הראשית שבחרתם וזמן הקירור שלה, הציוד ההתחלתי שזמין לכם בשבילה, החליטו על הרכב.

דוגמה: 

מאחר שבחרנו שדילוק ישמש כדמות נזק מתפרץ, נרצה להבין האם אנו זקוקים לדמות נזק ראשית נוספת. דילוק יכול לגרום נזק רב באמצעות התפרצות האלמנט וליכולת האלמנט שלו זמן קירור קצר יחסית. על כן אבחר להשאיר אותו כדמות נזק ראשית בודדת, ונבחר בהרכב נזק ראשית + 2 תומכות + מרפא.

3. בחירת הדמויות התומכות

בחרו דמויות שמגיבות עם דמות הנזק הראשית ואחת עם השנייה, והחליטו כמה מהותי שיכולת האלמנט / התפרצות האלמנט שלהן תעבור בין הדמויות. יתר על כן, שימו לב באילו תהודות אלמנט אתם משתמשים.

דוגמה: 

דילוק גורם נזק פיירו, והתפרצות האלמנט שלו גורמת נזק פיירו רב במכה הראשונה, על כן נרצה להפעיל המסה בעזרתה. 

נבחין שהתפרצות האלמנט של קאיה עוברת בין דמויות וגורמת לנזק קריו שבעזרתו נוכל להפעיל המסה, על כן נבחר בו כדמות תומכת ראשונה. 

נרצה לחזק את דילוק פעם נוספת. נבחין שבנט יכול להוסיף התקפה בעזרת התפרצות האלמנט שלו לדילוק וגורם לתהודת אלמנט שתתרום לדילוק עוד 25% התקפה, ועל כן נבחר בו. נשים לב שבנט גם מרפא, וממלא שני תפקידים עבורנו. 

כעת נבחר בסוקרוז שיכולה לשפר את השליטה האלמנטלית של דילוק ולהגדיל את הנזק מההמסה בעזרת הסט שהרצה לצייד אותה בו בשלב הבא.

4. ציוד הדמויות בסטים ונשקים מתאימים

שימוש בסטים ונשקים מתאימים על גבי הדמויות השונות יכול להגדיל את הנזק בצורה משמעותית. סקרו את האפקטים של הסטים השונים והנשקים שברשותכם, והבינו באילו מהם תוכלו להיעזר כדי לחזק את ההרכב שלכם.

דוגמה: 

דילוק – מאחר שאנו מנסים להעצים את נזק הפיירו ואפקט ההמסה, נבחר בסט Crimson Witch Flames בהתאם להמלצת מדריכים זמינים ובקליימור Prototype Aminus שזמין לנו כדי להעצים את ההתקפה שלו.

בנט – נשתמש בסט Noblesse Oblige. נוכל להעלות את ההתקפה של דילוק. נבחר לצייד את בנט בסט הזה מפני שמשך האפקט של התפרצות האלמנט שלו והסט ארוכות. 

קאיה – את קאיה לקחנו לשם ההמסה. ישנו סט אחד שיכול לשמש אותנו כדי לחזק את דילוק – Instructor. שלא להשתמש בו (על אף שהיה מחזק את דילוק), ונבחר חרב שתספק טעינת אנרגיה (Energy Recharge) גבוהה.

סוקרוז – נשתמש בסט Viridescent Venerer כדי להוריד את ההתנגדות של היריב לנזק פיירו, ונבחר עבורה בנשק Thrilling Tales of Dragon Slayers, ונזכור שהמשמעות הנגזרת היא שנצטרך להחליף אל סוקרוז מיד לפני שנחליף לדילוק.

5. ניסוי

יכול להיות שהקבוצה שחשבתם עליה נראית לכם טובה מאוד, אך במציאות, דורשת שליטה גבוהה ממה שאתם מסוגלים לה כעת, או שיש לה חיסרון לא צפוי. במידת הצורך חזרו לשלב 3, ואם לא מצאתם פתרון אחר, חזרו לשלב 2.

דוגמה:

ננסה את הקומבו שחשבנו עליו בפעולה בתהום. 

נפעיל את התפרצות האלמנט של בנט ונגרום לנזק פיירו, ונעלה לדמויות בשטח ההשפעה את ההתקפה בנוסף לבונוס מהסט שעליו.

נחליף לקאיה, נתרחק מעט, ונפעיל את התפרצות האלמנט שלו מבלי לפגוע באויב ונחזק את השליטה האלמנטלית של הקבוצה בעזרת אפקט הסט שעליו.

נחליף לסוקרוז ונגרום לערבול עם פיירו שהיה על האויב מבנט, וכך נוריד לו את ההתנגדות לפיירו ב 40%.

נחליף לדילוק, כך הוא מקבל תוספת נוספת מהנשק של סוקרוז, נתקרב חזרה לאויב כדי שייפגע מהתפרצות האלמנט של קאיה ויהיה מושפע מקריו, ונפעיל את התפרצות האלמנט של דילוק.

אכן הקומבו עובד! נמשיך לשחק עם הקבוצה עד תום השלב.

לאחר ניסיון של הקבוצה בתהום, שמנו לב למספר דברים:

  • קאיה זקוק לטעינת אנרגיה גבוהה יותר, ולכן נבחר להחליף לו את הסט ל 5 כוכבים ולצערנו נקטין את פוטנציאל הנזק של דילוק. 
  • החלפת הדמויות בעיתוי הנכון מסורבל, וטעינה של התפרצויות האלמנט השונות דורשת הכנה ארוכה בהתאם לחפצים שברשותינו, שגורם לכך שהקומבו לא מבוצע לעיתים תכופות מספיק, ולכן נבחר לשנות את הקבוצה שיצרנו.

לאחר חזרה לשלב 3, בחרנו להחליף את סוקרוז בשינקיו, ולהשתמש בו מיד אחרי דילוק כדי לגרום אידוי בעזרת יכולת האלמנט שלו או קיפאון בשילוב עם קאיה אם דילוק נמצא בקירור.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s