מדריך נזק

אחד הגורמים המשפיעים ביותר על המשחקיות בגנשין אימפקט הוא הנזק היוצא והנזק הנכנס. אז בואו נדבר על נזק! מה תמצאו פה:

  1. סוגי הנזק הקיימים במשחק.
  2. נזק יוצא – הנזק שהשחקן גורם.
  3. איך להגדיל את הנזק היוצא?
  4. נזק נכנס – הנזק שהמפלצת מקבלת.
  5. איך להגדיל את הנזק הנכנס?

1. סוגי הנזק הקיימים במשחק

בגנשין אימפקט יש מגוון דרכים להיפגע ולפגוע. בעזרת הבנה של סוגי הנזק הקיימים, ניתן להימנע או למזער את הנזק המתקבל מגורמים מסויימים. אז, אילו סוגי נזק יש?

  • נזק סביבתי
    • נפילה – אחת הסכנות הנפוצות ביותר במשחק היא נפילה מגובה. נפילה מגובה יכולה בקלות לגרום למותה של הדמות, או לאיבוד אחוז ניכר מכמות החיים.
    • טביעה – כשהסיבולת נגמרת בזמן שהות במים במצב שחייה הדמות טובעת, והשחקן משוגר לנקודת המבטחים האחרונה שהיה בה לפני שהתחיל לשחות, ומאבד אחוז מסויים מכמות החיים.
    • בערה של הקרקע – בעת עמידה על קרקע בוערת (נפוץ לאחר מתקפת פיירו על דשא), השחקן מאבד כמות חיים בקצב העולה לפי רמת העולם.
    • מוליכות של הקרקע – בעת עמידה על קרקע מחושמלת (נפוץ לאחר שימוש באלמנט אלקטרו בתוך מים) השחקן מאבד כמות חיים בקצב העולה לפי רמת העולם.
    • אובייקטים סביבתיים שונים – מלכודות, גבישי חשמל, פרחי אש ואובייקטים אחרים יכולים לגרום נזק בעת מגע עמם.
  • תגובות בין אלמנטים – תגובות בין אלמנטים יכולים לגרום לאיבוד כמות חיים, למשל, דנדרו עם פיירו יכולים לגרום לנזק פיירו על פני זמן.
  • התקפה – נזק ממפלצת לאובייקט או לשחקן, או לחילופין נזק מהשחקן למפלצת או לאובייקט.

2. נזק יוצא – הנזק שהשחקן גורם

הנזק היוצא תלוי במאפיינים של השחקן בלבד.

  • רמת הדמות – אחד הפקטורים.
  • כוח התקפה הבסיסי (Base ATK) – כוח התקפה הכולל את נתוני הדמות והנשק ה"יבשים" (ללא סטט משני של הדמות או הנשק).
  • כוח ההתקפה (ATK) – כוח ההתקפה הכולל את כוח התקפה הבסיסי ובונוסים ל כוח ההתקפה מארטיפקטים (והסטטים המשניים).
  • יכולת (Talent) – ניתן לשדרג את יכולת האלמנט, התפרצות האלמנט ואפילו ההתקפה הרגילה כך שיגרמו לנזק גדול יותר.
  • תוספת נזק אלמנטלי – לכל דמות יש את האלמנט שלה. מתקפות שגורמות נזק אלמנטלי יכולות להיות מחוזקות אף יותר בעזרת ציוד עם סטט ראשי מתאים או על ידיסטט משני של דמות או נשק.
  • נזק קריטי – תדירות של נזק קריטי (Crit Rate) ותוספת לנזק הקריטי (Crit Damage).
  • תגובות בין אלמנטים (Elemental Reactions) – תגובות כמו המסה (קריו ועליו פיירו) או אידוי (פיירו ועליו היידרו) יכולות לגרום להכפלה של הנזק.
  • שליטה אלמנטלית (Elemental Mastery) – יכול להעצים את האפקט מתגובות בין אלמנטים.
  • בונוסים של ציוד – לארטיפקטים, בנוסף לסטט הראשי ולסטט המשני, ישנם גם בונוסים של סטים. לדוגמה, הבונוס של הצטיידות בשני חלקים של סט גלדיאטור הוא 18% לכוח ההתקפה.
  • תהודה אלמנטלית (Elemental Resonance) – ישנן תוספות שונות שיכולות להתווסף בהתאם למבנה הקבוצה. לדוגמה, שתי דמויות פיירו בקבוצה יספקו לכל הקבוצה תוספת נזק של 25%.
  • אפקט פסיבי של נשק (Passive) – לנשקים שונים יש בונוסים שונים שיכולים לגרום או להעצים נזק. לדוגמה, Prototype Rancour יכולה להוסיף לכוח ההתקפה ולהגנה על כל מכה.

3. איך להגדיל את הנזק היוצא?

עכשיו כשהבנו מה משפיע על הנזק היוצא נוכל להגדיל אותו במגוון דרכים:

  • דמות:
    • להעלות את הדמויות רמות.
    • בחירת דמות עם נתוני בסיס גבוהים.
    • בחירת דמות עם סטט משני שתורם לנזק.
    • בחירת דמות עם יכולות התקפיות.
    • להעלות יכולות רמות.
    • לצבור קונסטלציות.
  • נשק:
    • להעלות את הנשק רמות.
    • לבחור נשק עם כוח התקפה בסיסי גבוה.
    • בחירת נשק עם סטט משני שמעלה נזק.
    • בחירת נשק עם אפקט פסיבי שגורם או מעצים נזק.
    • ליטוש (Refinement) – אם האפקט הפסיבי תורם לנזק, אפשר ללטש נשקים כדי לחזק את האפקט הפסיבי.
  • ציוד:
    • להעלות ציוד רמות.
    • בחירת ציוד עם סטטים ראשי שתורמים לנזק.
    • בחירת ציוד עם סטטים משניים שתורמים לנזק.
    • השפעת סט שתורמת לנזק.
  • קבוצה:
    • דמויות התומכות ביכולות הדמות המרכזית בה אתם משתמשים – לדוגמה, בנט יכול להעצים את כוח ההתקפה של דמות אחרת שלכם בעזרת התפרצות האלמנט שלו.
    • תגובות בין אלמנטים בין מתקפות הקבוצה.
    • להתאים אלמנטים לאויבים.
    • תרומה לנזק מתהודה אלמנטלית.
  • לבקש עזרה מחברים או מהקהילה.

4. נזק נכנס – הנזק שהמפלצת מקבלת

הנזק הנכנס מתחשב ברמה ובמאפיינים של המפלצת, ויכול להיות מושפע על ידי השחקן גם כן, בעיקר על ידי Debuffs ורמת השחקן.

  • רמת המפלצת – ככל שרמת המפלצת גבוהה יותר, כך היא תקבל פחות נזק.
  • רמת הדמות – רמת השחקן משפיעה גם כן על הנזק המתקבל ע"י המפלצת. ככל שרמת הדמות נמוכה יותר, כך הנזק הנכנס קטן.
  • הגנה – בדומה לדמויות השונות של השחקן, גם למפלצות יש הגנה שככל שהיא גבוהה יותר, כך הנזק הנכנס נמוך יותר.
  • התנגדות (Res) – התנגדות לאלמנט מסויים. לדוגמה, ל Ruin Guard יש התנגדות גבוהה לנזק פיזי (נזק בצבע לבן).
  • חסינות (Immunity) – ישנם אויבים (לדוגמה Slimes) שאי אפשר לגרום להם נזק מאלמנט מסויים.

5. איך להגדיל את הנזק הנכנס?

עכשיו כשהבנו מה משפיע על הנזק נכנס נוכל להגדיל אותו במגוון דרכים:

  • דמות:
    • להעלות את הדמות רמות
  • קבוצה:
    • מוליכות על (Super-Conduct) – גורם לירידה בהתנגדות לנזק פיזי ב 50%.
    • להשתמש בדמויות שעושות Debuff להגנה ולהתנגדות.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s